Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Logo Magazyn
Witamy ponownie, Gość

Audio Show 2013 - Hotel Radisson Blu Sobieski cz. 2

20.11.2013 23:00 | palton w Reportaże
  • Nie możesz edytować tego wpisu
Reportaż z wystawy Audio Show, postanowiliśmy podzielić na czwórkę recenzentów. W związku z licznymi obowiązkami związanymi z pokojem DiY (relacja w osobnym artykule), otrzymałem zaledwie trzy piętra Hotelu Radisson Blu Sobieski. Jednak jak się okazało, znalazło się tam kilka perełek,oraz wile ciekawych urządzeń do obejrzenia.

Kilka systemów, zwróciło moją uwagę w sposób szczególny, więc pozwolę sobie przedstawić je nieco szerzej.

AS 2013 090-001.JPG AS 2013 092-001.JPG
W pokoju Chillout Studio, prezentacje prowadził osobiście konstruktor i współwłaściciel firmy Raidho Acoustics, pan Lars Kristensen. Kolumny Raidho model D-1 grały w towarzystwie transportu dCS Puccini i elektroniki Jeffa Rowlanda, w której skład wchodziły monobloki 725, preamp Corus,  oraz dac Aeris.  System został okablowany przewodami nieznanej u nas szerzej firmy Ansuz.
Całość prezentowała się świetnie, zarówno wizualnie jak i dźwiękowo. Jeśli chodzi o to ostatnie, to trzeba przyznać, że system kreował bardzo dużą scenę muzyczną. W szczególności jej głębokość była wyróżniająca się na tle innych prezentacji. Muszę przyznać, że bardzo lubię tak podany dźwięk, gdzie ma się doskonałą iluzję obcowania z muzyką na żywo. Precyzyjne rozstawienie muzyków na scenie, oraz doskonałe oddanie akustyki sali gdzie odbyło się nagranie, to duża sztuka. Tutaj udało się to doskonale, źródła dźwięku można było wskazać palcem, nic nie nachodziło na siebie. Niektórzy mogliby chcieć nieco większego wypełnienia w średnicy pasma, wiem, że wiele osób lubi taki sposób prezentacji. Trzeba jednak przyznać, że to co usłyszałem było bliskie neutralności, a więc bliższe prawdy. Kolumny zagrały bardzo detalicznie, kokietowały nas ilością informacji i wybrzmień. Szczególnie wysokie tony przykuwały do siebie naszą uwagę. Rozdzielczość była na najwyższym poziomie, więc doskonale były słyszane mikrodetale zawarte w tle nagrania. Każde skrzypnięcie krzesła, nabieranie oddechu śpiewaka, czy przesunięcie ręką po strunach, można było śledzić bez problemu. Trzeba jeszcze koniecznie wspomnieć o braku podbić na basie, na co (jak się zapewne przekonaliście) zwracam szczególną uwagę. Trudno w hotelowej rzeczywistości zapanować nad niskimi częstotliwościami nawet z monitorów, jednak tym razem nie miałem uwag.

Podsumowując więc, pokaz był nastawiony na perfekcyjną precyzję w całym zakresie i we wszystkich aspektach dźwięku. To byłoby świetne narzędzie dla recenzenta, które pozwoliłoby na wyłapanie najdrobniejszych zmian. Szkoda tylko, że cena jest tak wysoka, ale cóż, za taką jakość trzeba zapłacić...

AS 2013 106-001.JPG AS 2013 107-001.JPG
TAD pokazał własną elektronikę z kolumnami TAD-CR1. Za źródło odpowiadał odtwarzacz D600, do któego był podłączony preamp C200, oraz końcówka mocy M2500.

To wyróżniająca się dla mnie prezentacja, choć nie pozbawiona wad. Do pełni szczęścia zabrakło adaptacji akustycznej, co było niestety słyszalne. Na całe szczęście CR-1 to monitory, więc problem nie był aż tak dotkliwy, jak w pokojach, gdzie grały kolumny podłogowe. Głośniki zostały rozstawione dosyć szeroko, co zaowocowało dużą i głęboką sceną dźwiękową. Wprawdzie precyzja lokalizacji źródeł pozornych nie była tak imponująca, jak w przypadku systemu opartego na kolumnach Raidho, to jednak wielkość i skala były imponujące. Rozmach w skali makro był spektakularny, zwłaszcza, jeśli uwzględni się wielkość przetworników. Wyrafinowanie sekcji średnio - wysokotonowej, to majstersztyk. Coś mają w sobie głośniki koaksjalne. Tworzą one punktowe źródło dźwięku, co cechuje się świetnym zszyciem głośników. Struny gitary wibrowały długo w przestrzeni, jednocześnie mając odpowiednią masę. Doskonale można było obserwować efekty przestrzenne, szczególnie ciekawie wypadały przeszkadzajki w postaci dzwoneczków i innych tego typu audiofilskich przysmaków. Także kontur natarcia był niesamowity, a transjenty mieniły się wielobarwnie.

Podsumowując muszę stwierdzić, że dźwięk był wyczynowy, wyśrubowany w niektórych aspektach bardzo wysoko. Do pełni szczęścia, zabrakło odrobiny płynności, którą znalazłem w pokoju Albedo, oraz tej nieszczęsnej adaptacji akustycznej.


AS 2013 085-001.JPG AS 2013 087.JPG AS 2013 088-001.JPG
W pokoju Albedo-Ansae, dźwięk zaciekawił mnie już od samych drzwi. Przywitałem się więc szybko z Grzegorzem Gierszewskim, właścicielem firmy Albedo i zacząłem wsłuchiwać się w detale jakie niosła ze sobą muzyka. Muszę przyznać, że dźwięk zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Znamy się z Grzegorzem już parę lat i wiem, że przedkłada on barwę i nasycenie w średnicy, nad konturowość, dokładność i dynamikę. Trudno jest połączyć ogień i wodę, więc Grzegorz zdecydowanie do tej pory wybierał ogień, który zapewniają wzmacniacze oparte o szklane bańki. Zdziwiłem się więc, że tym razem za serce zestawu służył wzmacniacz tranzystorowy o wdzięcznej nazwie "Innamorata" - zaczerpniętej z języka włoskiego. Jest to końcówka mocy nieznanej mi dotąd firmy Wells Audio pochodzącej z Kalifornii. To naprawdę spora niespodzianka, bowiem ten kto zna właściciela Albedo ten wie, jak zdecydowane stanowisko zajmował do tej pory, uznając niemal wyłącznie wzmacniacze lampowe. Wypytałem szczegółowo, co stoi za taką odmianą i otrzymałem odpowiedź, że to wyjątkowa końcówka mocy, który łączy zalety obu technologii. Urzeczony jakością dźwięku, wysłuchałem opowieści o technologiach wojskowych, użytych przy budowie wzmacniacza. Okazuje się, że jest to jedyny taki sprzęt na świecie, który wykorzystuje oczyszczanie szumu zasilacza na poziomie kwantowym. Nie wiem w jakim stopniu za tak udaną prezentacje odpowiadał rzeczony wzmacniacz, jest jednak pewne, że musi to być bardzo dobra rzecz. Tak, czy inaczej, muzyka w tym pokoju stanowiła jedną całość, bez szatkowania jej na poszczególne składowe. Oczywiście można było skupić się na poszczególnych detalach, jednak gładkość w całym zakresie i płynność przekazu, wnosiły spokój i dużą kulturę. Wysokie tony były zwiewne i subtelne. Nie było tu mowy o agresywności, czy sybilantach. Średnica namacalna, barwna i jednocześnie bardzo przejrzysta. Najtrudniejszym zadaniem w hotelowych warunkach, to poprawność w niskich częstotliwościach. Tutaj nie stwierdziłem żadnych problemów z podbiciem tego zakresu, co z tak dużego głośnika jest sporym osiągnięciem. Zapewne pomocne były tu ustroje akustyczne firmy Acoustic Manufacture, naszego kolegi forumowego cocacola. Rozpraszacze Czarka znajdowały się w wielu pokojach na wystawie, jest to więc najlepsza rekomendacja. Sam używam paneli 1 i 2D od Cezarego, więc wiem, jak duży mają wpływ.

Będąc zauroczony dźwiękiem systemu, zainteresowałem się jakie są jego poszczególne elementy. Patrząc od końca toru- kolumny to ART Neo 8, które zostały połączone ze wspomnianym wzmacniaczem Innamorata kablem głośnikowym Metamorphosis ułożonym na nowych podstawkach antywibracyjnych Albedo, o nazwie "Butterfly". Dalej znajdowała się, wielokrotnie nagradzana łączówka  Monolith wpięta do lampowego preampu Conductor firmy ART audio. Interconnect Neo, łączył pre z magnetofonem szpulowym Akai 747 z 81 roku. Całość była zasilana kablami sieciowy Ansae Suprim, wpiętymi do listwy zasilającej Power Tower.

Moja rekomendacja - najlepszy dźwięk, który miałem s okazję usłyszeć na wystawie w tym roku.

AS 2013 034.JPG AS 2013 035.JPG
Wśród systemów, które postanowiłem wyróżnić, znalazło się miejsce dla firmy Pylon. Ten system zwróciłby moją uwagę nawet wtedy, gdyby nie znajdował się naprzeciw naszego pokoju DiY (330). Tak jednak się szczęśliwie złożyło, że jako sąsiad, mogłem często zaglądać do pokoju 331. Nie będę tu mówił o wybitnej jakości dźwięku, bo tak nie było. Było natomiast wiele dobrego, czyli solidne stereo, niezła przestrzeń i cywilizowany bas. Wszystko to o czym piszę, trzeba czytać przez pryzmat niewielkiej ceny kolumn - 1590zł. Na dodatek elektronika towarzysząca, to starsze modele Musical Fidelity, a więc skromny systemik, jak na warunki warszawskiej wystawy.
O dźwięku powiem w skrócie - wybitny w swojej cenie i to nie jest przesada. Nieźle brzmiał często grany w tym pokoju, znany kawałek wykonywany przez Johna Lee Hookera. Charakterystyczny tembr czarnoskórego wokalisty oraz dźwięki jego gitary, wypadały bardzo realistycznie. Widziałem zdziwione miny zwiedzających, że niewielkie głośniczki potrafią grać z tak dużym rozmachem. Minimonitory sprawdzają się znakomicie w takich pomieszczeniach, jak pokoje wystawowe podbijające najniższe częstotliwości. Jeśli macie u siebie niewiele miejsca, to warto zainteresować się kolumienkami Pylona z serii Topaz.

AS 2013 128-001.JPG AS 2013 129-001.JPG
Nie lubię pisać, o prezentacjach nieudanych. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest świadomość, jak trudno w tak krótkim czasie jaki pozostaje do dyspozycji wystawców, dopieścić prawidłowo system. Jednak nie mogę się tym razem powstrzymać do słów krytyki. Mówię tu o o pokoju 428 - Destination Audio / Lampizator. Jest to dla mnie najgorsza prezentacja, jaką mogę sobie przypomnieć na naszej corocznej wystawie od lat. Duże kolumny tubowe wciśnięte w narożniki niewielkiego pomieszczenia, dały dźwięk szczupły, wręcz suchy w średnicy, ostre wysokie tony i oderwany od reszty dudniący bas. Dało się słyszeć brak koherencji czasowej, niespójność zszycia głośników i pomimo zastosowania wzmacniacza lampowego, wspomnianą suchość. Boję się pomyśleć, co by się działo z tranzystorem... Na całe szczęście, nigdy tego nie doświadczę. Nie mam pojęcia, co autorom tego projektu przyświecało. Nie chodzi przecież w audio o to, żeby się o czymś mówiło, nawet gdy mówi się źle. Powyższym opisem zapewne obrażę czyjeś uczucia, jednak moje są takie, jak szczerze opisałem.

Tekst i zdjęcia:
Robert Trzeszczyński

Załączone miniatury

  • AS 2013 043.JPG
  • AS 2013 040.JPG
  • AS 2013 042.JPG
  • AS 2013 036.JPG
  • AS 2013 037.JPG
  • AS 2013 038.JPG
  • AS 2013 045.JPG
  • AS 2013 046.JPG
  • AS 2013 049-002.JPG
  • AS 2013 050.JPG
  • AS 2013 051-001.JPG
  • AS 2013 052-001.JPG
  • AS 2013 053-001.JPG
  • AS 2013 055-001.JPG
  • AS 2013 056-001.JPG
  • AS 2013 057-001.JPG
  • AS 2013 058.JPG
  • AS 2013 059-001.JPG
  • AS 2013 060-001.JPG
  • AS 2013 061-001.JPG
  • AS 2013 062-001.JPG
  • AS 2013 063-001.JPG
  • AS 2013 065-001.JPG
  • AS 2013 066-001.JPG
  • AS 2013 067-001.JPG
  • AS 2013 068-001.JPG
  • AS 2013 069-001.JPG
  • AS 2013 070.JPG
  • AS 2013 071-001.JPG
  • AS 2013 072.JPG
  • AS 2013 074-001.JPG
  • AS 2013 084-001.JPG
  • AS 2013 083-001.JPG
  • AS 2013 091-001.JPG
  • AS 2013 093-001.JPG
  • AS 2013 094-001.JPG
  • AS 2013 095-001.JPG
  • AS 2013 097-001.JPG
  • AS 2013 098-001.JPG
  • AS 2013 101.JPG
  • AS 2013 102-001.JPG
  • AS 2013 103-001.JPG
  • AS 2013 108.JPG
  • AS 2013 109-001.JPG
  • AS 2013 110-001.JPG
  • AS 2013 111-002.JPG
  • AS 2013 114.JPG
  • AS 2013 115-001.JPG
  • AS 2013 116-001.JPG
  • AS 2013 117-001.JPG
  • AS 2013 119.JPG
  • AS 2013 121.JPG
  • AS 2013 125-001.JPG
  • AS 2013 126-001.JPG
  • AS 2013 131-001.JPG
  • AS 2013 132-001.JPG
  • AS 2013 135-001.JPG
  • AS 2013 137-001.JPG
  • AS 2013 141.JPG
  • AS 2013 013.JPG

34 komentarzy

Palton, podobało ci się brzmienie SF Aida?
  • Zgłoś
Niestety, nie słyszałem.
  • Zgłoś
Dyplomatyczna odpowiedź Paltona znaczyć może tylko jedno... Aida dała ciała.
  • Zgłoś
Wpis Szymona może oznaczać tylko jedno... jego autor nie potrafi czytać ze zrozumieniem.
  • Zgłoś
W razie pytań dodam, że nie słyszałem również Audio Tekne, oraz Zingali.
  • Zgłoś
Piszesz:
„Najtrudniejszym zadaniem w hotelowych warunkach, to poprawność w niskich częstotliwościach. Tutaj nie stwierdziłem żadnych problemów z podbiciem tego zakresu, co z tak dużego głośnika jest sporym osiągnięciem. Zapewne pomocne były tu ustroje akustyczne... Sam używam paneli 1 i 2D od Cezarego, więc wiem, jak duży mają wpływ.”

Mając kilkunastoletnie doświadczenie w temacie pozwolę sobie sprostować
Rozumiem Robercie, że na akustyce się nie  znasz więc wyjaśnię Ci, że dyfuzory o których piszesz czyli szczelinowe i Schroedera 2D działają w zakresie kilkuset Hz i wzwyż. Zwłaszcza te o małej głębokości 10-12cm (nawet powyżej 700Hz). Pasmo basu obejmuje częstotliwości 250Hz i niższe a tak naprawdę 170Hz i mniej czyli uśrednioną (męską i damską) dolną granicę głosu ludzkiego  . Zatem jak sam widzisz wymienione ustroje w ogóle nie oddziałują na pasmo basowe. Zatem ich wpływ i ewentualna ocena jest tylko efektem placebo. Tak na marginesie to nie dostałeś przypadkiem ustroi od Czarka? Rozumiem, że o bezstronności w tym przypadku zadecydują czytający.
  • Zgłoś

jozwa maryn
21.11.2013 22:37
Biorę pod uwagę, że uwaga nie zawierająca insynuacji uważana jest na AS za niemęską, ale co w razie, jeśli faktycznie nie było w tym pokoju słyszalnego problemu z niskimi tonami? Kolega był w pokoju i stwierdził, że bas się wzbudzał?
  • Zgłoś
"Bracia" moderatorzy ludzi możecie próbować oszukać fizyki się nie da. Jozwa zapewniam Cię, że istnieją pomieszczenia i zestawienia grające bardzo dobrze bez żadnej dodatkowej adaptacji akustycznej. Nie ma to nic wspólnego z niedziałaniem powyższych ustroi na pasmo niskich częstotliwości. Jeżeli twierdzisz, że jest inaczej to zapraszam z wynikami pomiarów. Ja mam za sobą tysiące takowych więc merytorycznej dyskusji się nie boję.
  • Zgłoś

jozwa maryn
21.11.2013 22:54
Nikt cię nie oszukuje, obsesję masz? Pytam tylko grzecznie, powtarzam grzecznie, czy przypadkiem w tym pokoju nie było jednak dobrego basu. A jeśli był dobry, to w takim razie Palton mógł to przypisać obecnemu tam zagraceniu rozpraszaczami, jakkolwiek oczywiście przynajmniej częściowo błędnie. Częściowo, bo obecne w pokoju bardzo liczne ustroje tworzyły duże płaszczyzny, które musiały zakłócać typową propagację od ścian, choć zapewne nie były w tym celu projektowane.
A w pokoju akurat byłem, bas się nie wzbudzał.
  • Zgłoś

stary audiofil
21.11.2013 22:55

Użytkownik Szymon dnia 21.11.2013 - 22:48 napisał

"Bracia" moderatorzy ludzi możecie próbować oszukać fizyki się nie da. Jozwa zapewniam Cię, że istnieją pomieszczenia i zestawienia grające bardzo dobrze bez żadnej dodatkowej adaptacji akustycznej. Nie ma to nic wspólnego z niedziałaniem powyższych ustroi na pasmo niskich częstotliwości. Jeżeli twierdzisz, że jest inaczej to zapraszam z wynikami pomiarów. Ja mam za sobą tysiące takowych więc merytorycznej dyskusji się nie boję.


Józwa też umie mierzyć!!
  • Zgłoś

audiofanka
21.11.2013 22:58
Spokojnie nie unoś się tak. Po to właśnie zamieściłem sprostowanie. Cieszę się, że w pokoju Albedo grało porządnie bo cenię sobie Grzegorza za jwgo wkłąd w rozwój polskiego rynku kabli. Zwłaszcza prawdziwie produkowanych a nie konfekcjonowanych ze szpuli.
  • Zgłoś

Użytkownik jozwa maryn dnia 21.11.2013 - 22:54 napisał

Nikt cię nie oszukuje, obsesję masz? Pytam tylko grzecznie, powtarzam grzecznie, czy przypadkiem w tym pokoju nie było jednak dobrego basu. A jeśli był dobry, to w takim razie Palton mógł to przypisać obecnemu tam zagraceniu rozpraszaczami, jakkolwiek oczywiście przynajmniej częściowo błędnie. Częściowo, bo obecne w pokoju bardzo liczne ustroje tworzyły duże płaszczyzny, które musiały zakłócać typową propagację od ścian, choć zapewne nie były w tym celu projektowane.
A w pokoju akurat byłem, bas się nie wzbudzał.
I bardzo dobrze. Chyba wszystko już jest wyjaśnione. Razem z kolegami dopingujemy takie imprezy. Jeszcze siedzimy w robocie...
  • Zgłoś

jozwa maryn
21.11.2013 23:09
No i fertig. A w pokoju Albedo/Ansae zawsze dobrze gra, co świadczy jak dla mnie przede wszystkim o umiejętnościach zestawiania systemów. I pokazuje przy okazji problem dystrybutorów elektroniki i kolumn, którzy choćby nie wiem co się działo muszą pokazać akurat to co sprzedają, nawet jeśli pomieszczenie się do tego nie nadaje. Osobiście w niektórych przypadkach ograniczyłbym się do prezentacji statycznych.
  • Zgłoś

Użytkownik jozwa maryn dnia 21.11.2013 - 23:09 napisał

No i fertig. A w pokoju Albedo/Ansae zawsze dobrze gra, co świadczy jak dla mnie przede wszystkim o umiejętnościach zestawiania systemów. I pokazuje przy okazji problem dystrybutorów elektroniki i kolumn, którzy choćby nie wiem co się działo muszą pokazać akurat to co sprzedają, nawet jeśli pomieszczenie się do tego nie nadaje. Osobiście w niektórych przypadkach ograniczyłbym się do prezentacji statycznych.


Świnta racja. Albedo to jedna z nielicznych firm produkujących w Polsce a nie konfekcjonujących kable ze szpulki. Miałem na testach Metamorphosis i to były  świetne kable. Gdyby nie referencyjne mity, których używam to pewnie bym się na nie skusił. Bardzo równo grające niemal studyjne kable.
  • Zgłoś
Gwarantuje (sprawdziłem to wielokrotnie osobiście), że rozpraszacze zmieniają także zakres basowy. Mówiąc o panelach, myślimy o ich szczelinach widocznych z przodu, które rzeczywiście rozpraszają wyższe częstotliwości. Jednak tak jak Jozwa napisał, stanowią one w całości sporą przeszkodę dla fal. Zgadzam się też z Szymonem, że są pomieszczenia, gdzie nie jest potrzebne ustawianie paneli. Dokładnie potwierdza to moje słowa, że zwyczajne meble, w pojedynkę nie mające wpływu na bas, razem jednak na niego wpływają. Wracając do rozpraszaczy, najlepiej ten efekt widać, gdy ustawi się je w narożnikach i dosunie do ścian pod kątem 45%, lub postawi przed oknami, lub innymi szklanymi szybami np. witryn. Ta dokładnie postąpiono w Albedo, ustawiono rozpraszacze, jednocześnie zakrywając okna. Dodam może jeszcze, że panele Cezarego, są od środka wypełnione, mają więc też rolę tłumiącą.
  • Zgłoś
Najważniejsze, że ludzie w końcu zaczynają doceniać wpływ akustyki. Wiadomym jest, że walka z niskimi składowymi to mordęga w stosunku do reszty pasma i wymaga sporej wiedzy. Czarek to akustyczny świeżak robiący do tej pory reklamy. Najważniejsze, że chłopina się stara i  popularyzuje ustroje jakie by nie były. Trzymam za niego kciuki bo sam doczekałem likwidacji wielu małych, polskich manufaktur. Akustyka to ciężki kawałek chleba ale mam nadzieję, że świadomość słuchaczy będzie rosła i nasze firmy będą mogły się rozwijać. W razie czego służę pomocą.
  • Zgłoś
a najlepiej nasze firmy wspomagać wpisami klonów , ot taka  stara tradycja AS
  • Zgłoś
Szymon, za ten wpis należy się kolejka. Szkoda tylko, że tak rzadko piszesz bez złośliwości... Jednak to nie miejsce, na roztrząsanie tego tematu.
Pozdrawiam
  • Zgłoś

jozwa maryn
21.11.2013 23:36
Nieststy, tej jego panela są drogie, chociaż wartość materiałowa jest spora. Obawiam się jednak, ze właściciele wzmacniaczy po 50 kawałków nie będą chcieli szarpnąć się na dodatkowe 3 czy 6 za panele. Tak to jakoś dziwnie jest.
  • Zgłoś
Cir daj spokój, mnie też audiofanka zaciekawiła...
  • Zgłoś
Alek, z tego co słyszę, coraz częściej chcą. Nawet stary kupił panele, a pisał, że dobry sprzęt w każdej akustyce zagra...
  • Zgłoś
To znacie już moją połowicę, znaczy śledzi mnie z drugiego kompa, dostanie wieczorem klapsa od Pancia :)
Ewentualnie muszę ją zbanować...

W każdej akustyce to zagra tylko Zagra.
  • Zgłoś

Użytkownik jozwa maryn dnia 21.11.2013 - 23:36 napisał

Nieststy, tej jego panela są drogie, chociaż wartość materiałowa jest spora. Obawiam się jednak, ze właściciele wzmacniaczy po 50 kawałków nie będą chcieli szarpnąć się na dodatkowe 3 czy 6 za panele. Tak to jakoś dziwnie jest.
Chcesz to załatwię Ci za pół ceny tylko sam sklejasz :) Mówię Wam nie chcielibyście tego kleić, jak patrzę na swoich stolarzy to im współczuję. Mam nadzieję, że tego nie czytają bo będą chcieli podwyżkę.
  • Zgłoś

stary audiofil
22.11.2013 00:34

Użytkownik palton dnia 21.11.2013 - 23:42 napisał

Alek, z tego co słyszę, coraz częściej chcą. Nawet stary kupił panele, a pisał, że dobry sprzęt w każdej akustyce zagra...


Nic nie kupił,tylko w prezencie dostałem od LUKASIQA.........pamietacie go jeszcze?
Teraz jeszcze kilka słow o panelach tzn.w jakich czestotliwościach działają.
1D o głebokości 25 cm w przedziale 340-2420 Hz
2D o głębokości 15 cm w pr5zedziale 730-2450 Hz
Natomiast najśmieśżniejsze jest to że w wielu wypadkach panele sa ustawiane na pałę i żadne
pomiary pomieszczeń odsłuchowych nie pomogą,bo zle ustawione nie dzialaja jak należy-ponieważ
prezentujący nie maja zielonego pojecia jak fale wychodzą z głośników i to dla mnie było żenujące wprost.
Wiele kolumn głośnikowych zostala wstawiona do pokoi w których nie powinna sie znależć.
Za takie bezmyślne poszukiwanie dzwieku pozbawiałbym dystrybutora licencji do sprzedazy-to rozpacz jest
  • Zgłoś

jozwa maryn
22.11.2013 07:41

Użytkownik Szymon dnia 22.11.2013 - 00:21 napisał

...
W każdej akustyce to zagra tylko Zagra.

Aha, już widzę :-)
  • Zgłoś
Hajendowo w pokoju 428 to by było gdyby w pokoju stały kulki, Squeezebox i Audioquest midnight.
A gdyby jeszcze były tapczany na ścianach to już kompletna nirvana..
  • Zgłoś
kulki wiadomo to podstawa.... tylko szkoda, ze wlasciciel leci w kulki...
  • Zgłoś

jozwa maryn
23.11.2013 00:45
A konkretnie?
  • Zgłoś
<quote>Urzeczony jakością dźwięku, wysłuchałem opowieści o technologiach wojskowych, użytych przy budowie wzmacniacza. Okazuje się, że jest to jedyny taki sprzęt na świecie, który wykorzystuje oczyszczanie szumu zasilacza na poziomie kwantowym.
</quote>

Z całym szacunkiem dla właściciela Albedo, część audiofilskich wynurzeń trafię, z niektórymi w pełni się zgadzam, ale powyższe to już mnie maksymalnie rozwaliło. hihi ;)
  • Zgłoś

konik123
23.11.2013 18:25
znaczy ze znasz topologie tego wzmacniacza ze cie to ,,rozwaliło,,?
  • Zgłoś
You do not have permission to leave comments on this artykuł



Zobacz też

Test wzmacniacza Aaron XX „20th Anniversary Limited Edition”

Stolik i platforma Rogoz Audio

Harmonix X-DC2

Definitive Technology Studio Monitor 65

Polk Signa S1

Wyszukaj Artykuł

Przystępując do Klubu zyskujesz:

  • Dostęp do dodatkowych artykułów i testów sprzętu
  • Promowanie zamieszczonych ogłoszeń sprzedaży lub kupna
  • Zniżki na zakupy w sklepach partnerskich
  • Kartę członkowską Klubu
  • Możliwość udziału w cyklicznych spotkaniach klubowiczów:
    • spotkania ze specjalistami z branży audio
    • spotkania z innymi audiofilami
    • darmowy catering
  • Przypisanie do grupy "Klubowicz" na forum, a co za tym idzie:
    • większą skrzynkę na wiadomości PW
    • możliwość edycji własnych postów przez 30 minut od publikacji
    • większe limity na umieszczane załączniki
    • większe limity w zakładce Galeria
    • większe limity w zakładce Blogi
    • możliwość tworzenia blogów prywatnych i tylko dla przyjaciół

Najnowsze komentarze





Klub.AudioStereo.pl - Artykuły, porady, felietony, konkursy, recenzje audio, testy sprzętu i wiele innych ciekawych informacji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień