Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Logo Magazyn
Witamy ponownie, Gość

Akamai - Pod słońcem Toskanii

26.10.2011 03:00 | Fr@ntz w Recenzje
  • Nie możesz edytować tego wpisu
Mając w pamięci absurdalnie długie czasy przejazdu między Warszawą a Wrocławiem postanowiłem zaszaleć i na kolejną, czwartą edycję Audiofila, zarezerwowałem z ponad miesięcznym wyprzedzeniem bilety lotnicze. Wyszło zdecydowanie drożej, ale perspektywa pokonania 350 km w ciągu ok. 50 min rekompensowała poniesione koszty. Moja zapobiegliwość miała okazać się jednak przejawem zbyt daleko posuniętego przeświadczenia o wpływie na własną przyszłość, gdyż do głosu doszła zasada „spodziewaj się niespodziewanego”. Otóż niecały tydzień po zaklepaniu lotów otrzymałem telefon z propozycją, nie tyle niemoralną, co praktycznie nie do odrzucenia i zamiast polecieć do Europejskiej Stolicy Kultury 2016 … wsiadłem do busa „pędzącego” ku słonecznej Toskanii. W związku z powyższym relację z ostatniej tegorocznej odsłony „Audiofila” przekaże Państwu Marek a mi przypadł zaszczyt zwiedzenia fabryki jeszcze mało znanej w naszym kraju Akamai (właściciela marek Goldenote i Blacknote).

Włoskich specjałów kadra recenzencka naszego forum miała możliwość słuchać wielokrotnie, dzięki czemu na audiostereo można znaleźć całkiem pokaźny zbiór naszych recenzji. Jednak kontakt z urządzeniami to jedno a możliwość poznania ludzi je tworzących i warunków w jakich powstają to zupełnie inna bajka. Ponadto skoro sam producent zaprasza do siebie, oznacza to, że nie ma za bardzo nic do ukrycia i że widniejąca na każdym z urządzeń sygnatura „Made in Italy” nie jest li tylko zabiegiem marketingowym.

comp_Florencja_14-16_pazdz-84.jpg

Blisko dwudziestoczterogodzinna podróż minęła jak z bicza strzelił i gdyby nie koszmarny ból kończyn dolnych (starość nie radość), oraz świeżość „dnia poprzedniego” mógłbym napisać, że czułem się jak młody bóg.  Wystarczyło jednak kilka minut na szybkie doprowadzenie się do stanu używalności i mogłem bez zbędnego skrępowania własnym stanem przekroczyć próg pokaźnych rozmiarów budynku usytuowanego w przemysłowej dzielnicy Florencji – Montespertoli. W części biurowej czekał już niezwykle żywiołowy i przesympatyczny założyciel firmy - Maurizio Aterini. Po krótkiej wymianie uprzejmości i wzajemnym zapoznaniu przyszła pora na chwilę relaksu. Toskańskie wino, lekkie przekąski i jeszcze niezobowiązujący (w domyśle wypadałoby napisać „na razie”) rzut gałka oczną i małżowiną uszną na system ustawiony w demo-roomie.

comp_Florencja_14-16_pazdz-8.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-19.jpg

Oszczędna adaptacja firmowymi ustrojami akustycznymi praktycznie nie rzucała się w oczy, za to wyzywająco intrygujące kolumny obciągnięte naturalną skórą do złudzenia przypominającą krokodylą a i owszem. Były to potężne (skrzynie o pojemności 145l), wysokoefektywne (96dB), trójdrożne monitory o obudowie zamkniętej o symbolu XS-96.

comp_Florencja_14-16_pazdz-228.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-233.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-246.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-250.jpg

Skromnie pod ścianą stały zgrabne (wykończone „źrebakiem”) 2,5 drożne A-6 SLE.

comp_Florencja_14-16_pazdz-10.jpg

Zdaję sobie sprawę, że różni zieloni aktywiści, miłośnicy zwierząt, weganie, czy też wyznawcy UFO załamują w tym momencie ręce, ale właśnie w takich ortodoksyjnie naturalnych wykończeniach kolumny zyskują status pełnoprawnych elementów wystroju wnętrza, przedmiotów luksusowych i zarazem jednostkowych w swej niepowtarzalnej szacie. Pomijam możliwość nadania (na indywidualne zamówienie) praktycznie dowolnej kolorystyki umożliwiającej dopasowanie obszycia kolumn do tapicerki ulubionego Aston Martina, bądź będącej ozdobą salonu sofy.

Dla kablomaniaków też się coś znajdzie. Oferta jest spójna i każdy może znaleźć coś dla siebie, jednak ceny zdecydowanie wykraczają poza pułap „entry level”.

comp_Florencja_14-16_pazdz-12.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-18.jpg

Audiofilskie cyfrówki, w tym USB:

comp_Florencja_14-16_pazdz-239.jpg   comp_Florencja_14-16_pazdz-240.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-241.jpg

A teraz wkraczamy na prawdziwe zaplecze – do hal produkcyjnych, gdzie dziwnym trafem nigdzie nie widać nieletnich Azjatów. Można za to zaobserwować spokój i praktycznie rodzinną (właściwą Włochom) atmosferę połączoną z wzorową,  organizacją pracy i chciało by się napisać "niemieckim" porządkiem.

comp_Florencja_14-16_pazdz-25.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-36.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-38.jpg

comp_Florencja_14-16_pazdz-40.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-41.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-62.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-63.jpg

A właśnie. Skoro poruszyłem to zagadnienie to skupię się na ciekawym zjawisku. Otóż w Akamai płytki drukowane rozkładane są na stołach montażowych i pracownicy przemieszczają się od jednej do drugiej w celu „wzbogacenia” ich o kolejne elementy. Zagadnięty w tej sprawie Maurizio stwierdził, że dzięki takiemu rozwiązaniu płytki są mniej narażone na uszkodzenia. Brzmiało to całkiem logicznie i nie czułem większej potrzeby podważania tej tezy. W końcu to On spędził ponad dwadzieścia lat w branży a nie ja.


Płytki drukowane wykonywane są na terenie zakładu i jedynie laminat zamawiany jest w Azji. O podzespołach nie wspominam, bo to oczywista oczywistość. Linia do montażu elementów SMD poniżej:

comp_Florencja_14-16_pazdz-48.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-50.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-51.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-52.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-55.jpg

I oto gotowa płytka:

comp_Florencja_14-16_pazdz-57.jpg

Oczywiście komputery i automatyka to jedno, jednak nawet po nich czasem trzeba poprawiać, a poprawki robi … człowiek:

comp_Florencja_14-16_pazdz-69.jpg

Warto zwrócić uwagę na modułową budowę urządzeń AKAMAI. Dzięki temu, że poszczególne sekcje znajdują się na niezależnych płytkach zarówno serwis jak i wprowadzanie ewentualnych upgradów mogą być dokonywane szybko i bez konieczności wybebeszania wszystkich trzewi.

comp_Florencja_14-16_pazdz-72.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-73.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-82.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-94.jpg

Najwyższy czas na analogowe małe co nieco. Do gramofonów we wszystkich kolorach tęczy zdążyli już nas przyzwyczaić tacy producenci jak Rega, Pro-Ject, czy ostatnio Thorens, jednak Goldenote ma dla swoich Klientów coś specjalnego. Model Valore w skórze:

comp_Florencja_14-16_pazdz-174.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-175.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-177.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-178.jpg

Na miejscu produkowane są również ramiona:

comp_Florencja_14-16_pazdz-181.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-184.jpg

Spokojnie, na razie zamontowano tylko zasilanie (i to w dodatku niekompletne):

comp_Florencja_14-16_pazdz-189.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-190.jpg

Integry S 3-Signature grzecznie czekają na końcowy werdykt testera.

comp_Florencja_14-16_pazdz-193.jpg

Prosty, ale skuteczny sposób zapobiegania “dzwonieniu” obudów, niby drobnostka, ale warto o takich detalach pamiętać.

comp_Florencja_14-16_pazdz-199.jpg

Lampowy stopień wyjściowy (jeden kanał) odtwarzacza Favard :

comp_Florencja_14-16_pazdz-202.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-203.jpg

Wnętrze DAC30. Standardowo w stopniu wyjściowym montowane są  lampy 12AX7, jednak poprzez zmianę zworek możliwe jest zastąpienie ich lampami 6922/ECC88.

comp_Florencja_14-16_pazdz-205.jpg

Środkową integrę z topowej linii Diamond - Demidoff Silver Plus II można zamówić nie tylko ze standardową - stalową pokrywą, ale również wykonaną z przeźroczystego akrylu.

comp_Florencja_14-16_pazdz-212.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-214.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-215.jpg

Taką samą pokrywę można zamówić również do odtwarzacza  Favard, który oprócz lamp i potężnych akumulatorów może pochwalić się niezwykle solidnym napędem wykonywanym na zamówienie Akamai w Austrii.

comp_Florencja_14-16_pazdz-221.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-226.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-262.jpg

A na deser gramofon Bellagio II, którego brzmienie przewyższało wyszukany design.

comp_Florencja_14-16_pazdz-260.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-261.jpg comp_Florencja_14-16_pazdz-217.jpg

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy, więc i wizyta w Toskanii dobiegła końca. Arrivederci Maurizio, arrivederci Firenze.

Tekst i zdjęcia: Marcin Olszewski


0 komentarzy

Nie napisano jeszcze żadnych komentarzy

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zarejestruj się lub zaloguj.
Jeśli posiadasz już konto na Facebooku, możesz się zalogować bez rejestracji ( logowanie przez Facebook).



Zobacz też

USB DAC Hegel HD2

Audinst HUD-Mini

Onkyo R-N855

Test Klipsch RSB-14

"Najlepszy Zakup" Amplituner AV Onkyo TX-RZ-830

Wyszukaj Artykuł

Przystępując do Klubu zyskujesz:

  • Dostęp do dodatkowych artykułów i testów sprzętu
  • Promowanie zamieszczonych ogłoszeń sprzedaży lub kupna
  • Zniżki na zakupy w sklepach partnerskich
  • Kartę członkowską Klubu
  • Możliwość udziału w cyklicznych spotkaniach klubowiczów:
    • spotkania ze specjalistami z branży audio
    • spotkania z innymi audiofilami
    • darmowy catering
  • Przypisanie do grupy "Klubowicz" na forum, a co za tym idzie:
    • większą skrzynkę na wiadomości PW
    • możliwość edycji własnych postów przez 30 minut od publikacji
    • większe limity na umieszczane załączniki
    • większe limity w zakładce Galeria
    • większe limity w zakładce Blogi
    • możliwość tworzenia blogów prywatnych i tylko dla przyjaciół

Najnowsze komentarze





Klub.AudioStereo.pl - Artykuły, porady, felietony, konkursy, recenzje audio, testy sprzętu i wiele innych ciekawych informacji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień