Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Logo Magazyn
Witamy ponownie, Gość


Yamaha na Musikmesse 2017

10.04.2017 19:35 | Fr@ntz w Reportaże
  • Nie możesz edytować tego wpisu
O ile dla większości audiofilsko ukierunkowanych mieszkańców starego kontynentu najbardziej wyczekiwanym miesiącem roku jest maj – oczywiście ze względu odbywającej się w Monachium wystawy High End, o tyle jednostki uzdolnione muzycznie i potrafiące co nieco zagrać, bądź reprodukowany materiał  zarejestrować i na własne, lub komercyjne potrzeby przynajmniej uzdatnić czują podobną do naszej ekscytację w kwietniu. To właśnie wtedy Frankfurt (ten położony nad Menem) staje się gospodarzem Międzynarodowych targów instrumentów i akcesoriów muzycznych Musikmesse, oraz towarzyszącej im największej imprezy branżowej poświęconej tematyce sprzętu nagłaśniającego, oświetleniowego oraz technik komunikacji i multimediów, czyli Prolight + Sound. W tym roku było podobnie i o ile spływające informacje o frankfurckim evencie budziły moje umiarkowane zainteresowanie, to i tak myślami byłem i nadal jestem w Monachium z uwagą śledząc wszelakiej maści newsy i przecieki. Jednak przewrotny los spłatał mi niezłego figla i za sprawą polskiego dystrybutora Yamahy – warszawskiego Audio Klanu sprawił, że końcówkę minionego tygodnia spędziłem właśnie na Musikmesse zgłębiając tajniki nie tylko właśnie debiutującego na rynku bezprzewodowego adaptera strumieniowego MusicCast WXAD-10, lecz przede wszystkim poznając ofertę japońskiego producenta skierowaną zarówno do muzyków, jak i rynku pro-audio.

Musikmesse2017-0318.jpg Musikmesse2017-0319.jpg Musikmesse2017-0320.jpg
Musikmesse2017-0321.jpg Musikmesse2017-0322.jpg Musikmesse2017-0323.jpg
Musikmesse2017-0325.jpg Musikmesse2017-0326.jpg Musikmesse2017-0327.jpg
Musikmesse2017-0328.jpg Musikmesse2017-0329.jpg Musikmesse2017-0330.jpg
Musikmesse2017-0331.jpg Musikmesse2017-0333.jpg Musikmesse2017-0335.jpg
Musikmesse2017-0336.jpg Musikmesse2017-0337.jpg Musikmesse2017-0338.jpg
Musikmesse2017-0339.jpg Musikmesse2017-0341.jpg Musikmesse2017-0342.jpg
Musikmesse2017-0343.jpg Musikmesse2017-0344.jpg Musikmesse2017-0345.jpg
Musikmesse2017-0346.jpg Musikmesse2017-0347.jpg Musikmesse2017-0348.jpg

Zacznijmy jednak od początku i zanim zaproszę Was na wirtualną wycieczkę po zajmowanym przez Yamahę czterokondygnacyjnym Portalhausie wypadałoby poświęcić chociażby chwilkę na konferencję prasową. To właśnie podczas niej europejska „wierchuszka” japońskiego koncernu w osobach Fabrice’a Laurenta i Michaela Geise’a z nieukrywaną dumą przedstawiła wyniki za zeszły rok, plany na bieżący i nowości, czyli m.in. wspomniany we wstępniaku plikograj MusicCast WXAD-10, którego premiera połączona będzie z rozszerzeniem technologii MusicCast o współpracę z serwisami streamingowymi Tidal i Deezera a z segmentu instrumentów pianina Clavinova.
Uważne oko wśród poniższych zdjęć z łatwością powinno wyłowić również kolejną smakowitą wiosenną nowalijkę – high endowe, trójdrożne monitory NS-5000 stanowiące wielce udane uzupełnienie disklavier Enspire.


Musikmesse2017-0182.jpg Musikmesse2017-0185.jpg Musikmesse2017-0186.jpg
Musikmesse2017-0189.jpg Musikmesse2017-0190.jpg Musikmesse2017-0193.jpg
Musikmesse2017-0194.jpg Musikmesse2017-0195.jpg Musikmesse2017-0196.jpg
Musikmesse2017-0198.jpg Musikmesse2017-0200.jpg Musikmesse2017-0202.jpg
Musikmesse2017-0203.jpg Musikmesse2017-0204.jpg Musikmesse2017-0205.jpg
Musikmesse2017-0206.jpg Musikmesse2017-0207.jpg Musikmesse2017-0210.jpg
Musikmesse2017-0215.jpg Musikmesse2017-0216.jpg Musikmesse2017-0217.jpg
Musikmesse2017-0220.jpg Musikmesse2017-0222.jpg Musikmesse2017-0223.jpg
Musikmesse2017-0224.jpg Musikmesse2017-0226.jpg Musikmesse2017-0228.jpg
Musikmesse2017-0282.jpg Musikmesse2017-0284.jpg Musikmesse2017-0285.jpg
Musikmesse2017-0286.jpg Musikmesse2017-0289.jpg Musikmesse2017-0300.jpg
Musikmesse2017-0301.jpg Musikmesse2017-0302.jpg Musikmesse2017-0303.jpg
Musikmesse2017-0305.jpg Musikmesse2017-0306.jpg Musikmesse2017-0311.jpg
Musikmesse2017-0314.jpg Musikmesse2017-0316.jpg Musikmesse2017-0350.jpg
Musikmesse2017-0352.jpg Musikmesse2017-0356.jpg Musikmesse2017-0358.jpg
Musikmesse2017-0361.jpg Musikmesse2017-0364.jpg Musikmesse2017-0365.jpg
Musikmesse2017-0366.jpg Musikmesse2017-0367.jpg Musikmesse2017-0370.jpg
Musikmesse2017-0371.jpg Musikmesse2017-0372.jpg Musikmesse2017-0374.jpg
Musikmesse2017-0377.jpg Musikmesse2017-0378.jpg Musikmesse2017-0379.jpg
Musikmesse2017-0380.jpg Musikmesse2017-0381.jpg Musikmesse2017-0382.jpg
Musikmesse2017-0385.jpg Musikmesse2017-0386.jpg Musikmesse2017-0388.jpg
Musikmesse2017-0389.jpg Musikmesse2017-0390.jpg Musikmesse2017-0392.jpg
Musikmesse2017-0394.jpg Musikmesse2017-0396.jpg Musikmesse2017-0397.jpg
Musikmesse2017-0399.jpg Musikmesse2017-0401.jpg Musikmesse2017-0406.jpg
Musikmesse2017-0519.jpg Musikmesse2017-0527.jpg Musikmesse2017-0528.jpg

A właśnie. Skoro o katalogu instrumentów mowa, to ogrom i różnorodność asortymentu oferowanego przez Yamahę mogła nie tylko wprawić w oszołomienie, co w tym stanie utrzymywać przez co najmniej kilka dni. Dziesiątki, jeśli nie setki modeli gitar, podobna różnorodność perkusji, czy pełne spektrum klawiszy od w miarę poręcznych syntezatorów po koncertowe kolosy, czy uzbrojonego w MusicCasta kosztującego „drobne” 137 000 € Bösendorfera.  O ile jednak fortepiany i pianina swoją formą trzymały się ogólnie przyjętych kanonów i wypracowanych przez pokolenia wyobrażeń co do kształtu i wymiarów, to już kontakt z futurystycznym, saksofonopodobnym instrumentem Venova YVS-100 mógł wprawić i oczywiście wprawiał większość zwiedzających w sporą konsternację.

Musikmesse2017-0201.jpg Musikmesse2017-0211.jpg Musikmesse2017-0212.jpg
Musikmesse2017-0213.jpg Musikmesse2017-0384.jpg Musikmesse2017-0520.jpg
Musikmesse2017-0521.jpg Musikmesse2017-0523.jpg Musikmesse2017-0524.jpg
Musikmesse2017-0525.jpg Musikmesse2017-0529.jpg Musikmesse2017-0530.jpg
Musikmesse2017-0531.jpg Musikmesse2017-0576.jpg Musikmesse2017-0578.jpg
Musikmesse2017-0579.jpg Musikmesse2017-0580.jpg Musikmesse2017-0581.jpg
Musikmesse2017-0582.jpg Musikmesse2017-0583.jpg Musikmesse2017-0584.jpg
Musikmesse2017-0585.jpg Musikmesse2017-0586.jpg Musikmesse2017-0587.jpg
Musikmesse2017-0588.jpg Musikmesse2017-0589.jpg Musikmesse2017-0590.jpg
Musikmesse2017-0591.jpg Musikmesse2017-0592.jpg Musikmesse2017-0593.jpg
Musikmesse2017-0594.jpg Musikmesse2017-0596.jpg Musikmesse2017-0597.jpg

Co innego ekspozycja przygotowana na terenie Prolight + Sound, gdzie można było na własne oczy i uszy przekonać, że rynek pro-audio rządzi się zdecydowanie innymi regułami. Fluktuacja linii produktowych charakteryzuje się dynamiką zbliżoną do ruchów tektonicznych, estetyka podporządkowana jest głównie względom użytkowo – ergonomicznym a nadrzędną wartością jest wydajność i stabilność pracy. Jednak jeśli komuś się wydaje, że świat elektroniki konsumenckiej i właśnie profesjonalistów się nie przenika i nie zazębia to jest w błędzie i to sporym, bowiem przynajmniej w przypadku Yamahy synergia jest pełna a dzięki wykorzystaniu odmienianego przez wszystkie przypadki MusicCasta integracja ta przebiega praktycznie niezauważalnie i bezboleśnie. Wystarczy tylko zaufać wykwalifikowanej kadrze fachowców, by później przez długie lata obsługę nawet bardzo rozbudowanych systemów ograniczyć do włączania jednostki głównej, wyboru playlisty i dostępu do wszystkich funkcji z poziomu smartfona. Brzmi jak nierealna bajka? Możliwe, lecz wystarczyło pokręcić się nieco po stoisku Yamahy, by przekonać się, że właśnie tak wygląda rzeczywistość.

A na deser zostawiłem coś specjalnego, czyli muzykę na żywo, która w zeszłym tygodniu tak w samych halach, jak i na zewnętrznych scenach Messe rozbrzmiewała praktycznie non stop. Ograniczając się li tylko do „pawilonu” Yamahy i kręcąc się pomiędzy przygotowanymi specjalnie do tego celu salami koncertowymi można było m.in. uczestniczyć w koncertach Dennis Hormes Band, czy w ramach projektu Yamaha Drums  poczuć potęgę perkusji obsługiwanej przez samego Gerry’ego Browna. Jeśli jednak nazwisko Browna niczego Wam nie mówi to zerknijcie proszę na składy towarzyszące takim gwiazdom jak Stevie Wonder, Stanley Clarke, Diana Ross, George Benson, Marcus Miller, Lionel Ritchie i sprawdźcie, czy przypadkiem za perkusją w waszych ulubionych nagraniach nie siedział właśnie Gerry. Co ważne w wystawowych warunkach organizatorom udało się stworzyć niesamowicie bezpośrednią atmosferę. Zero barierek, fosy i kordonu ochroniarzy. Nie dość, stało się od muzyków na wyciągnięcie ręki, to zarówno przed, jak i po występach spokojnie można było do nich podejść i porozmawiać. Zero spinki, gwiazdorzenia i zadzierania nosa, co z resztą wszechobecna dziatwa wykorzystywała na każdym kroku.

Musikmesse2017-0231.jpg Musikmesse2017-0234.jpg Musikmesse2017-0235.jpg
Musikmesse2017-0237.jpg Musikmesse2017-0239.jpg Musikmesse2017-0243.jpg
Musikmesse2017-0244.jpg Musikmesse2017-0246.jpg Musikmesse2017-0247.jpg
Musikmesse2017-0249.jpg Musikmesse2017-0251.jpg Musikmesse2017-0252.jpg
Musikmesse2017-0254.jpg Musikmesse2017-0255.jpg Musikmesse2017-0256.jpg
Musikmesse2017-0258.jpg Musikmesse2017-0260.jpg Musikmesse2017-0261.jpg
Musikmesse2017-0263.jpg Musikmesse2017-0265.jpg Musikmesse2017-0270.jpg
Musikmesse2017-0272.jpg Musikmesse2017-0273.jpg Musikmesse2017-0275.jpg
Musikmesse2017-0276.jpg Musikmesse2017-0277.jpg Musikmesse2017-0279.jpg
Musikmesse2017-0280.jpg Musikmesse2017-0281.jpg Musikmesse2017-0292.jpg
Musikmesse2017-0293.jpg Musikmesse2017-0295.jpg Musikmesse2017-0297.jpg
Musikmesse2017-0299.jpg Musikmesse2017-0403.jpg Musikmesse2017-0404.jpg

Serdecznie dziękuję zarówno Audio Klanowi, jak i ekipie Yamahy za zaproszenie na tak imponującą imprezę jaką okazało się tegoroczne Musikmesse & Prolight + Sound. Możliwość poznania nieprzebranego wręcz bogactwa instrumentów i aparatury studyjno-instalacyjnej znacząco pogłębiła moją wiedzę o wszechstronności japońskiego producenta, co w połączeniu ze wspomnieniami ze zorganizowanego w zeszłym roku w Gerno di Lesmo - siedzibie Yamaha Motor Racing eventu Yamaha MusicCast Round 2 daje nieco pełniejszy obraz tej potężnej korporacji.



Marcin Olszewski



Zobacz też

Przetwornik Lavry Engineering DA-11

ModWright LS36.5

Ayon Stealth

Szafiry na nowy rok.

Calyx & Teebee - wywiad

Wyszukaj Artykuł

Przystępując do Klubu zyskujesz:

  • Dostęp do dodatkowych artykułów i testów sprzętu
  • Zniżki na zakupy w sklepach partnerskich
  • Kartę członkowską Klubu
  • Możliwość udziału w cyklicznych spotkaniach klubowiczów:
    • spotkania ze specjalistami z branży audio
    • spotkania z innymi audiofilami
    • darmowy catering
  • Przypisanie do grupy "Klubowicz" na forum, a co za tym idzie:
    • większą skrzynkę na wiadomości PW
    • możliwość edycji własnych postów przez 30 minut od publikacji
    • większe limity na umieszczane załączniki
    • większe limity w zakładce Galeria
    • większe limity w zakładce Blogi
    • możliwość tworzenia blogów prywatnych i tylko dla przyjaciół


Najnowsze komentarze





Klub.AudioStereo.pl - Artykuły, porady, felietony, konkursy, recenzje audio, testy sprzętu i wiele innych ciekawych informacji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj